miercuri, 7 iunie 2017

Cum mi-a fost tratat bebelușul în ambulanță și la urgențe



Abia acum pot să scriu pe larg prin ce am trecut. Acum un an am crezut că îl pierd pe Vlăduț. Avea șase luni. Brusc a făcut febră, fără vreun alt simptom. Cam 38 de grade, pe la ora 19.00. Am început să-i dau nurofen, panadol. I-a tot crescut, cu tot cu împachetări în cearșafuri ude, șosete umezite cu oțet etc. La 12.00 noaptea i-a trecut de 40 și era într-o stare foarte rea. Voma, avea frisoane și o privire pierdută. Am sunat la urgențe la Sanador. Ne-au spus că nu ne pot trimite ambulanță pentru că nu au medic pediatru pe ea. Și să ne ducem noi cu copilul. Exclus! Nu aveam curajul să-l duc în mașină în starea aia.

Am sunat la 112. În 20 de minute ne-au trimis ambulanța. Singurul lucru bun a fost timpul scurt de reacție. Ambulanța nu avea medic. A venit doar o asistentă care nici nu s-a uitat la copil. Ne-a întrebat la ce spital vrem să ne ducă. Ca la taxi. Am zis Grigore Alexandrescu.

Mi-a deschis ușa ambulanței și mi-a spus să mă întind eu pe targă, la orizontală. Adică perfect întinsă, fără vreun spătar ridicat. M-a legat cu o centură și a pus copilul pe burta mea. Mi-a spus să-l țin bine! Cel mult o pernă aș fi putut să o țin bine din poziția aia. Copilul tremura ca varga, voma. Era foarte rău. L-am ținut cât am putut de strâns în cel mai lung drum din viața mea. Mă gândeam ce bine că e noapte și că nu trebuie să pună vreo frână bruscă și să zboare de pe mine. S-ar fi oprit în geamul care ne despărțea de șofer. Așa se transportă un bebeluș cu ambulanța în timp ce noi suntem obligați prin lege (ceea ce e foarte bine) să avem scoică în mașină, cu centură în trei puncte.

Când am ajuns la spital mi-au pus un termometru în mână și mi-au zis să-i iau temperatura. Îmi tremurau mâinile, eram speriată. Le-am spus că nu pot. Mi-au făcut morală, că ce fel de mamă sunt de nu pot să iau o temperatură. Nu am putut reacționa în niciun fel.

Ne-au internat. L-au chinut îngrozitor tot încercând să-i pună branulă. Ba nu găseau vena. Ba după ce au găsit-o i-au luat prea puțin sânge și nu a fost suficient pentru analize... Pe amândoi ne-au cazat într-un pătuț de bebeluș pentru că nu erau locuri. Am stat în fund, pe o margine de pat toată noaptea, stresată să nu ating copilul la mâna unde avea branula. Scaun nu era în cameră ca să am unde să mă așez. Nu m-a deranjat.

În schimb, m-a enervat la culme când a venit doctorița de gardă, dimineața, și a țipat la mine că de ce mi-am lăsat rucsacul în mijlocul camerei, că nu suntem în Gara de Nord. Adevărul e că acolo, la spital, chiar arăta ca în gară. Camera era extrem de mică și pur și simplu nu aveam unde să pun rucsacul decât lângă piciorul patului (evident că nu-l pusesem în mijlocul camerei).

Am cerut să fim externați. Doctorița mi-a spus că trebuie sa-i facă antibiotice intravenos și trebuie să mai stăm. Am întrebat dacă acel antibiotic nu se poate da și sub formă de sirop. Surprinzător, mi-a spus că da. Dar că sigur copilul nu o să-l bea sau o să-l vomite (de ce să încercăm când putem traumatiza copilul intravenos...). Am plecat acasă pe semnătură și proprie răspundere. Copilul a băut antibioticul timp de o săptămână. Și nu a vomat deloc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu