sâmbătă, 17 martie 2018

Scurt tratat neștiințific: Ce poți face cu lego în afară de a construi


1. Lego te întărește psihic. Întinde la maxim nervii și răbdarea părinților care trebuie să construiască (împotriva voinței lor) și să repare la nesfârșit operele construite care se fac praf când copilul le scapă pe jos. Pentru a evita astfel de situații am început să construim cu superglue. Dar ferească Dumnezeu să punem o piesă greșit că aia a fost...

2. Lego e cel mai bun sistem de alarmă. E cunoscut faptul că hoții intră în șoseste în casă pentru a nu face zgomot (așa e, nu!? Am văzut eu în filme). Și ce capcane mai bune poți găsi? Ce e mai rău decât să calci pe sute (mii!!!) de piese lego? Poate să stai cu genunchii pe coji de nucă... La noi, un hoț nu ar putea să înainteze mai mult de un metru de la ușă. Răcnetele lui s-ar auzi la 112 fără să mai dăm telefon.

3. Lego te ajută să te adaptezi. Eu, de exemplu, mi-am făcut papuci din lego duplo. Și pot călca fără grijă. Dacă nimeresc peste piese de lego nu mă doare și cresc în înălțime cu fiecare rând care se prinde de talpă.


4. Lego mai poate fi folosit la un joc foarte distractiv. Copiii și pisica noastră organizează foarte des un concurs "cine bagă cele mai multe piese sub canapea". Și sunt foarte buni la asta. Deși am lipit cu scoci o plintă de marginea canapelei ca să împiedic transhumanța pieselor, ei tot reușesc.

5. Lego dezvoltă imaginația. Cel mare (4 ani) își ia câte un castron din bucătărie și îl umple cu piese. Zice că face supă de lego iar eu trebuie să o mănânc. Invariabil și inevitabil, supa se varsă. Și din păcate nu poate fi strânsă cu mopul. Așa că trebuie să-mi folosesc imaginația ca să le strâng. Pun o pungă în loc de sac la aspirator și e lună într-un minut.


6. Lego te ajută să-ți depășești limitele. Atunci când faci curat și dai cu aspiratorul (cu sac normal pentru mizerie) din greșeală peste o piesă "importantă care îmi trebuie acum!". Ce poți să faci... Să-ți pui cenușă în cap? Nu. Să-ți bagi mâinile până la coate în mizeria din sacul aspiratorului și să te rogi ca bucățica mică și tare pe care ai dibuit-o prin praf să fie piesa pierdută. Și nu vreun gunoi de proveniență necunoscută. Ar putea fi băgată ca probă la Fort Boyard.

7. Lego e magic. Cu cât crește copilul, cu atât se micșorează piesele. Astfel, de la Lego Dulpo se ajunge la Lego City. Iar piesele au o capacitate uimitoare de a se înmulți. Dacă ai făcut greșeala să cumperi un set, gata! Ești blestemat să mai iei încă unul și încă unul. E ca la chipsuri. Nu poți avea doar unul.

Concluzia. Orice ai face, de lego nu poți scăpa. Și nici nu te poți ascunde.

Studiul a fost făcut pe un eșantion de doi copii. Cu vârste cuprinse între 2 și 4 ani. Și doi părinți la capătul puterilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu