joi, 10 august 2017

O altfel de poveste despre eliberarea pașapoartelor pentru copii


Ne-am făcut programare on-line la pașapoarte cu două luni înainte. Era să și uităm să mergem. Am plătit taxele tot on-line. Pentru că le făceam copiilor, trebuia să ducem doar certificatele de naștere ale lor și buletinele noastre. Atât.

Ne-am dus la ora programată și am intrat imediat. Nu-mi venea să cred. La celelalte ghișee erau cozi mari. Băiatul de la ghișeu (da, era un tip tânăr, nu o tanti acră) ne cere certificatele. Îi zic soțului să i le dea. Soțul se uită lung și îmi spune că trebuie să fie la mine. Nu erau. Evident, am aruncat vina unul pe altul și ne-am certat în fața băiatului de la pașapoarte. 

Într-o pauză de reproșuri, băiatul ne întreabă unde stăm. Și cât de repede am putea merge acasă să le luăm. Nici elicopter dacă aveam nu am fi reușit să ajungem înapoi până la sfârșitul programului. Na, omul a încercat. Dar nu s-a lăsat! Ne-a întrebat dacă putem veni din nou a doua zi. Nu înțelegeam, pe net era tot ocupat pentru încă două luni. Ne-a spus să revenim a doua zi și ne garantează că nu vom pleca fără pașapoarte. Mă uitam uluită. Nu avea nicio datorie față de noi. Noi greșisem. Și totuși vroia să ne ajute.

Am revenit a doua zi. Ne-am dus la el. A spus să așteptăm puțin. Cam 5 minute. A ieșit și ne-a zis că ghișeul lui e foarte ocupat, dar că rezolvă el. În alte cinci minute ne-a trimis la un alt ghișeu. Am intrat și am depus actele. Atât de simplu. Și asta pentru că am dat peste un OM. Care ne-a ajutat fără să-i cerem și fără să ne ceară ceva.

De am putea să-l clonăm. Să-l punem și la administrația financiară și la poștă și la indemnizațiile pentru mame. Un om care nu se ascunde în spatele scuzelor că are salariu mic și program lung. Care își asumă că lucrează la stat pentru oameni. Jos pălăria!


INFORMAȚII UTILE:

Pentru programări on-line:
http://www.epasapoarte.ro/

Pentru plata on-line a taxei de pașaport:
http://www.pasapoarte.mai.gov.ro/indexActe7.html
Nu uitați să dați un print cu confirmarea după ce faceți plata on-line. Să-l aveți la voi când depuneți actele.

Acte necesare pentru pașaport:
http://www.pasapoarte.mai.gov.ro/indexActe1.html


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu