duminică, 13 august 2017

Părinți curajoși: Cu trei copii în vacanță în Grecia


Doi părinți depășiți numeric de copii. Mai exact, doi băieți (de 4 și 8 ani) și o dominșoară de doar 9 luni. Eu n-aș fi avut curaj nici să ies din casă cu trei copii. Ce să mai vorbesc... să-i bag în mașină și să plec cu ei în Grecia...

Cristi Petru, un tătic kamikaze (părerea mea!), mi-a povestit cum au reușit să ajungă și să se întoarcă teferi din Thassos.

PREGĂTIREA 

"Soţia mea a făcut două zile bagaje. Problema e că nu am luat doar haine şi încălţăminte la noi. Am luat medicamente pentru vârsta fiecărui copil, jucării pentru fiecare, oală pentru supa cremă a celei mici, blender, biberoane, legume proaspete şi congelate, fructe, biscuiţi pentru cea mică dar şi fulgi şi alte dulciuri pentru cei mari."

Mă apucă durerile de cap numai cât citesc. Mă gândeam că toate astea ar putea încăpea într-un autobuz! Dar nu. Soția (căreia cred că trebuie să-i ridice cineva o statuie!) a făcut o magie. Altfel nu înțeleg cum toooate astea au încăput în doar două valize mari plus cateva sacoşe mai mici.

"Cât să încapă în portbagajul maşinii noastre break, dar să mai văd şi eu câte ceva prin lunetă. Plus fiecare avea şi nişte bagaje la picioare. Nu am luat cărucior, doar port bebe, nu am luat pătuţ- era acolo. Nu am luat nici sterilizator, am fiert tot ce trebuia sterilizat."


DRUMUL

"Ca să fie mai uşor drumul, am plecat noaptea. Adică am plecat de acasă la 23.20 şi am făcut cei aproape 600 de km în opt ore şi jumătate. Fără nicio oprire. Toţi cei trei copii au dormit tot drumul. Aşa că a fost uşor." 


I-am invidiat sincer când am auzit cum a fost la dus. Dar cum tot ce vine ușor are și un preț...

"Mai greu a fost când am ajuns în Grecia, iar noi eram obosiţi, iar ei proaspăt treziţi din somn. La întoarcere însă, am venit ziua. Am făcut nouă ore şi jumătate şi a părut o ETERNITATE. Cel mare nu a dormit deloc, cel mijlociu a dormit doar o oră, dar i-a fost rău şi a vomitat. Iar cea mică a mâncat de vreo două ori şi a dormit tot de atâtea ori. A fost foarte obositor."



VACANȚA

"Am mers pentru a patra oară în acelaşi loc, am stat la o pensiune, într-un apartament cu două dormitoare, living şi bucătărie. Eram la parter, aveam curte, pentru noi a fost perfect. Am stat şapte zile, iar staţiunea se numeşte Skala Prinos, în Thassos."


Iar cu trei copii nu poate fi decât relaxare totală în vacanță!

"Erau mai mulţi copii decât adulţi. Ceea ce însemna că fiecare adult avea în grijă cel puţin un copil, dacă nu doi. Am mers în fiecare zi de câte două ori la plajă, dimineaţa şi după-amiaza. Am găsit o plajă la care era şi piscină, aşa că băieţii au preferat să facă baie mai mult în piscină. Cel mai mare a mai făcut scufundări în mare. La nivel de începător, deci snorkeling. Am mers şi la locuri de joacă pentru leagăne."


Din nicio vacanță nu poți să pleci fără poze. Sunt obligatorii. Dar să încerci să bagi trei copii și doi adulți într-o singură poză, e ca și cum ai vrea să-ți faci fotografii cu Bugs Bunny când e în formă maximă. Mai exact, le-a luat trei zile până au făcut o poză de familie.

"Greu am făcut poze să le putem trimite acasă. Ba se uita unul în altă parte, ba nu incapeam eu."

Dar să nu credeți că s-au dat bătuți.

"Odihniți după șapte zile, doi adulţi şi trei copii? Cât de cât. Mai mult obosiţi decât odihniţi. Iar după două zile am plecat iar. Tot în formulă completă. Dar în ţară. Şapte zile, doi adulţi şi trei copii."

Gata! De acum nu mă mai plâng că e greu cu doi! Până data viitoare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu