sâmbătă, 14 octombrie 2017

În arest la domiciliu


E o toamnă frumoasă. Cu soare, cu vreme caldă. Noi mergem prin parcuri și adunăm castane, ne jucăm prin frunze uscate. Nicio viroză nu s-a prins de copii. Totul e perfect. Doar nu ați crezut așa ceva?!


Siropuri antitermice, siropuri de tuse, sprayuri de nas, fiole pentru inhalații, antibiotice, probiotice etc. Date în cantități și combinații diferite, la ore diferite, la copii diferiți. Doi la număr.

Unele se dau de trei ori pe zi. Altele de două ori sau o singură dată. Unele, de rezervă dacă nu funcționează celelalte. Am făcute tabele pentru fiecare copil. Mă ajută să nu le încurc. Am acoperite toată ziua și toată noaptea.

Asta e principala mea ocupație zilele, săptămânile, lunile astea. Dau medicamente. Și îl plimb pe cel mic în brațe. De câteva zile nu s-a mai dat jos de acolo decât ocazional. Cum ar fi pentru a sta la coadă la scos muci. Îi scot unuia, mă duc, spăl aparatul. Mă întorc, îi scot și celuilalt. Până termin cu al doilea, începe iar să-i curgă nasul primului. Mda. Jumătate de zi scot muci, jumătate dau medicamente, le fac inhalații și cealaltă jumătate fac mâncare, curat, întind/strâng rufe.

Am zis cumva trei jumătăți? Atunci, la mine, ziua are trei jumătăți. Iar noaptea... of, noaptea are fără număr. După ce că oricum e foarte greu, mai fac și gafe. De exemplu, aud tuse puternică și fug repede cu siropul de tuse, sprayul de gât. Intru în cameră pe întuneric, ridic copilul în fund și aud iarăși tuse puternică. Era de fapt din altă cameră! Shit! Iar am greșit camera și copilul! Acum sunt treji amândoi. Iar doi copii bolnavi și treji noaptea sunt o adevărată inspirație pentru un film de Halloween.

Oricum, ideea e că nu părăsim domiciliul. Urăsc zilele astea frumoase cu soare când singurele noastre ieșiri sunt până la medic. Atunci când nimic nu mai funcționează.

Ai mei copii nu știu și ei să răcească normal. Adică să le curgă mai întâi nasul, să mai tușească. Nu! Ei fac din prima febră. Febră mare 39-40. Fără niciun avertisment. Și care nu cedează. Nici la antitermice, nici la comprese. Așa am pățit și toamna&iarna trecute. Așa am început și acum sezonul. În forță. Forța fie cu noi! Și cu voi, că știu că aveți nevoie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu