vineri, 17 august 2018

Părinți curajoși: Două familii cu copii într-o rulotă prin lume


Ideea de a pleca în vacanță cu rulota ne-a venit încă de anul trecut, când am aflat că există o firmă care închiriază autorulote într-un oraș apropiat de Târgu Mureș. Am văzut și diferite filmulețe pe Youtube cu experiențe în România și mi s-a părut că poate fi o chestie interesantă care trebuie încercată. În iarnă am luat decizia de a închiria mașina și apoi am început pregătirile.

Fiind prima experiență de acest gen, am mai cooptat o familie alături de noi în aventura cu autorulota. Eram 4 adulți și 3 copii mici ( 9, 5 și 4 ani). Am ales un model în care să ne putem desfășura toți și am găsit o variantă care până la urmă s-a dovedit în regulă. Mai ales pentru copii care au călătorit împreună și nu au avut timp să se plictisească în zilele când ne deplasam pe distanțe ceva mai lungi. Pentru 10 nopți, atât cât am închiriat noi, am plătit în jur de 1400 de Euro.

Autorulota noastră avea undeva la 7 metri lungime, i-am spus de altfel la un moment dat "autobuz". La dimensiunile acestea, cei care au transformat practic o dubiță în autorulotă chiar s-au priceput. Totul este foarte bine organizat și ai tot ce îți trebuie la îndemână. De la zonele de dormit, până la zona de bucătărie și baie.

De acasă ne-am adus așternuturi, ceva veselă și îmbrăcăminte. Am preferat la un moment dat vesela de unică folosință, pentru ușurința de a strânge lucrurile și de a le depozita în zonele unde, cel puțin afară, totul se reciclează. Nu am utilizat foarte mult bucătăria, în afară de a prepara micul dejun sau, ocazional, un prânz pentru copii. Clătitele ne-au ieșit însă cel mai bine.


Când am stabilit traseul am pus efectiv în fața noastră harta Europei și ne-am gândit ce ar fi mai interesant pentru copii dar și pentru noi, adulții. Astfel că am ajuns la un compromis și am împărțit traseul în mare și munte. Nu ne-am planificat de acasă foarte exact în ce camping să ajungem, preferând să nu avem un program fix.


Oricum, în caz de urgență, când nu ajungi la timp într-un oraș sau într-o zonă anume, tragi pe dreapta și faci check-in în hotelul tău. Pentru campinguri am folosit o aplicație, astfel că am identificat foarte uțor zonele unde puteam să ne instalăm. Și de regulă, s-au găsit locuri, unele chiar deosebite.

În ceea ce privește traseul, am traversat Ungaria, Croația, Italia, Elveția, Austria și retur. Dacă îi întreb pe copii, evident că cel mai mult le-a plăcut la mare dar și peisajele spectaculoase din munții Elveției sau lacurile din nordul Italiei i-au impresionat. De altfel, și pe noi, cei mari.


Am preferat să nu ne apropiem foarte mult de zonele urbane aglomerate, astfel că serile ne prindeau în campinguri, în mijlocul naturii unde și copiii aveau unde să se joace. Am mai intrat în câteva orașe în timpul zilei și surprinzător am găsit parcare și pentru autobuzul nostru.

Campingurile au toate facilitățile în ceea ce privește igiena corporală, îți poți rezolva și chestiunile tehnice pentru autorulotă și sunt pline ochi de oameni care împărtășesc o pasiune interesantă. Oameni care nu vin în camping pentru că nu au bani să stea la hotel de nu știu câte stele, ci din pasiune pentru natură, pentru un alt stil de vacanță.


Odată depășite granițele României, e mai dificil să campezi așa cum poate ai reuși la noi, pe malul unui râu sau undeva în vârf de munte. Cele mai interesante zone de aceste gen, unde puteai avea acces cu mașina, erau deja semnalizate cu indicatoare care îți interziceau camparea. Soluția era evident să găsești un camping.

Cred că trebuie să îți placă un stil de genul acesta. Evident ca nu e ca la hotel, nu ai același confort, dar cred că experiența pe care o poți avea te poate ajuta să treci peste micile inconveniențe. Însă aș recomanda ca timpul petrecut să fie mai mare, cel puțin 3 săptămâni.

Am rămas că vom repeta experiența, dar poate peste câțiva ani când și copiii vor fi mai mari și noi mai liniștiti.



NOTĂ

La întrebările mele a răspuns Ovidiu Maior, pe care îl cunoașteți și voi de la televizor, când prezenta știri la Antena 3 sau Realitatea TV.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu