luni, 4 decembrie 2017

Ce fac cu copiii când nu mai pot vorbi de rău ce-mi este


Eu mă îmbolnăvesc rar, dar bine. Adică nu-mi trece mai repede de două săptămâni. Sau chiar o lună. Trec prin toate stările. Dureri de gât, cap, oase, mușchi, tuse, frisoane, muci... În toată perioada asta trebuie să am grijă și de copii. Am noroc când e weekend sau vreo sărbătoare legală și mai stă și tati acasă.

Cea mai "interesantă" perioadă e atunci când nu pot să vorbesc. De rău, de durere sau de răgușeală. Cum să le răspunzi copiilor la întrebările care curg fără oprire, cum să le spui că nu au voie să facă ceva, cum să-i împaci când plâng.

Ei bine, pentru această problemă sunt pregătită! M-am înregistrat pe telefon cu răspunsuri la posibile întrebări. Și apăs doar pe redare audio după ce aleg răspunsul în funcție de ce mă întreabă sau ce fac copiii.

Pentru situația (des întâlnită) când se cațără pe unde apucă. Răspunsuri înregistrate:
- Nu te urca acolo! Poți cădea!
- O să-ți treacă. Nu te-ai lovit prea tare.

Atunci când vor ceai. Răspunsuri înregistrate:
- Îți aduc ceai în 5 minute.
- Nu au trecut încă 5 minute.
- 5 minute înseamnă puțin.

Atunci când caută o jucărie. Răspunsuri înregistrate:
- Nu știu nici eu unde e. Poate e în pod.
- Nu putem merge acum.
- Nu mai insista, mergem mâine.
- Ba e frumoasă și mașinuța asta!

Atunci când plâng. Pentru situația asta nu am înregistrat nimic. Oricum ei nu ascultă ce le spun în momentele alea.

Când trebuie să mănânce. Răspunsuri înregistrate:
- Ce vă place vouă.
- Nu, nu sunt legume.
- Sigur. Avem și desert.

Când le e somn. Răspunsuri înregistrate:
- Trebuie să mergem la culcare!
- Știu că nu ți-e somn, doar te odihnești.
- Bine, mai stăm 5 minute.

Și câteva răspusuri neutre care pot fi folosite în mai multe situații:

- Nu acum, poate mâine.

- Ai și tu una la fel.

- Nu le împrăștiați peste tot.

- O reparăm mai târziu.

- Ai grijă!!!

Încă mai aștept un telefon care să poată să facă și de mâncare, să schimbe pamperși și să spele copii. Până atunci e bun și așa.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu